Alla inlägg under mars 2011

Av carola - 9 mars 2011 10:09

Iaf på bloggplatsen!! Vet inte om det är själva bloggen eller min dator men det går på tok för långsamt och det gillar inte jag! Så tack å hej syns någon annanstans!

Av carola - 5 mars 2011 13:29

Det är en lång historia och många turer så jag kör efter orden "en bild säger mer än tusen ord" =)

Hade precis kommit ner till föräldrarna i västervik och såg fram mot en lugn helg där. Då får jag samtal från stallet att Theia har ett sår på benet! Det blöder lite och kommer massa var?! Jag bad dem skicka en bild till mobilen och fick en suddig bild på ett ca 4 cm långt skärsår...typ. Klockan var mkt och det såg inte så illa ut men vi bestämde att jag skulle åka hem på morgonen och kolla till det.

Ringde distriktarn och vi kom till stallet samtidigt och ojojoj nu började vår resa.

Såret kan ha orsakats av någon vass grenstump, det ligger ganska många nersågade träd i hagen som är dåligt kvistade......

Nåja  något hade iaf gått rakt in i leden så det var inte var som runnit ut utan ledvätska!!  


Distriktsveterinären skickade oss till Marby. Där försökte dom spola leden för att se om det hjälpte.

  

Söthästen kollar in en annan arab på kliniken.


Tyvärr blir vi skickade vidare till Strömsholm......Men först fick hon fina pippistrumpor! OCH det är en annan historia!

      

Hon opererades och fick stå kvar på strömsholm i en hel vecka, huh vilken lång vecka!!

Internet är bråkigt så det får bli allt för den här gången =)


Av carola - 3 mars 2011 22:15

Jag har inte bloggat på vääääldigt länge! Har tydligen haft en massa annat för mej. Ikväll hinner jag dock inte göra en summering av senaste tiden men imorgon tänkte jag pilla ihop en tillbakablick. Det har absolut hänt grejer =)

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Tanken är att det ska bli en hästig blogg men det kan hända att en dvärgsnauzer tassar in också :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards