Direktlänk till inlägg 4 februari 2010

Sagan om en rektal karbunkel

Av carola - 4 februari 2010 19:25

   Theias och min histora är lite annorlunda :) Det hela började för ca 13 år sedan då en kompis till mej blev skyldig en massa pengar, tiden gick och för ca två år sedan insåg jag att jag kommer aldrig få några pengar av TH.......Kom då på den briljanta ideen att TH äger ju en urläcker arabhingst så istället för pengar kunde jag ju få en betäckning!! :)

Det tyckte TH var en bra ide! Men vart skulle jag hitta en mage å låna?

PLING! Såklart jag ringer och frågar A.A Red hos henne ett jätteefint sto! Tyvärr hade hon haft problem och nyligen kastat och det blev komplikationer så det var inte aktuellt att låna henne........-Men du kan ju få låna hennes dotter, Theia!

Åkte och kollade in henne och jag gillade vad jag såg men insåg också att avkomman skulle bli ganska skarp. Theia är en tjej med ruter i och hingsten är inget mähä precis!! Precis när allt var bestämt så slutade Theia att brunsta HELT!!


Ett år gick och vi väntade in vårbrunsten.....men då hade A.A ångrat sej och ville helst bli av med hästen, slakt var aktuellt tillåme!! Theia var mest en rektal karbunkel för A.A och de andra hästarna. Men va faan JAG gillade ju hästen och då va det ju inget annat än att jag köpte henne!! 50 öre var första priset ;) men sen kom vi överens om 8000;- HELT ok för den kusen!!


Så var man ägare till en arab igen! En helt underbar ras! Plus att jag alltid velat ha ett vit sto :)


Dagen vi hämtade henne syndes en vacker regnbåge :) Jag tolkar det som bra!!





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av carola - 9 mars 2011 10:09

Iaf på bloggplatsen!! Vet inte om det är själva bloggen eller min dator men det går på tok för långsamt och det gillar inte jag! Så tack å hej syns någon annanstans! ...

Av carola - 5 mars 2011 13:29

Det är en lång historia och många turer så jag kör efter orden "en bild säger mer än tusen ord" =) Hade precis kommit ner till föräldrarna i västervik och såg fram mot en lugn helg där. Då får jag samtal från stallet att Theia har ett sår på benet!...

Av carola - 3 mars 2011 23:00


  

Av carola - 3 mars 2011 22:15

Jag har inte bloggat på vääääldigt länge! Har tydligen haft en massa annat för mej. Ikväll hinner jag dock inte göra en summering av senaste tiden men imorgon tänkte jag pilla ihop en tillbakablick. Det har absolut hänt grejer =) ...

Av carola - 31 maj 2010 17:27

Vet inte vad min pålla dragit på sej?...? Kanske fotskabb eller nått? Tvättat henne i Hexocil iaf, får se vart det hamnar! Hon tappade en sko oxå men snälla snälla hovis kom till stallet på 40 minuter =)   Av allt regnande och blötande har hon ...

Ovido - Quiz & Flashcards