Direktlänk till inlägg 19 februari 2010

Dejta en häst tjej kan va svårt !

Av carola - 19 februari 2010 13:24

En rolig berättelse jag "lånat" från en av mina idoler Linda&Chocco! Om att vara ihop med en hästtjej :)

                                                  

       "Jag måste erkänna att jag inte tillhör skaran killar som haft något

större behov av att understryka min manlighet. Aldrig har jag tatuerat in några
skräckinjagande motiv på mina överarmar, arm-brytartävligar har jag hållit
mig undan. Nej, jag har känt mig rätt trygg i min manlighet ändå. Men nu
senare tid har jag börjat tveka på mig själv. Och jag vet helt säkert att
det är wifey och alla andra stalltjejers fel!"


Plus och minus med stallbrudar:
Missförstå mig rätt! Alla tjejerna i stallet är supertrevliga och jag
inser att det finns massor med fördelar att vara gift med en hästtjej. T ex hart
wifey aldrig något emot när man ska iväg en lördagkväll och se fotboll med
grabbarna! Nej, för hon är ändå i stallet och utför sadelvård, tvättar
svansen, sorterar schabrak eller ägnar sig åt andra viktiga sysslor som
absolut inte kan vänta till dagen därpå. Och på inga villkor att hon
skulle få för sig att gnälla över att det läggs ut för mycket pengar på allehanda
teknik prylar, för i jämförelse med de astromiska summorna som spenderas
hästen är det ingenting.
Men, sen finns det nackdelar också och det är just det som är kruxet...
Utan problem kan jag aceptera lite hästlukt i bilen (jag jobbar på det iaf),
alla sena ankomster - hästfolk tycks nämligen sakna förmågan att hålla tider
och lever helt och fullt efter Alfons Åberg devisen "jag ska bara". Men det
faktum att tjejerna i stallet så totalt får mitt manliga ego att sjunka
till lägsta nivå, det har jag sannerligen svårt att acceptera! I mitt stilla
sinne har jag haft en inre bild av mig själv av en stor, stark, och mycket
handlings kraftig individ. Men så kommer man till landet annorlunda (dvs
stallet) och självbilden rasar i en faslig fart.


Och inte undra på när man där möts av:
Tjejer, starka som oxar, som får höbalarna att se ut som flirtkulor när de
svingar dem från ett ställe till ett annat.


Tjejer med E-körkort som utan att blinka fickparkerar det ena ekipaget
efter det andra medan man själv har svårt att backa en meter eftersom
back sensorerna sslås ur så fort trailern häktats på.


Tjejer som byter däck på bil och trailer fortare än en själv hinner så
mycket som lossa första bulten.


Tjejer som i hög fart störtar från hästryggen ner på marken, slår sig
halvt sönder och samman och som utan att blinka raskt hoppar upp på tyggen
igen och börjar om från början. Hade det varit fotboll och liknande
smällar
inträffat hade rött kort tilldelats, båren plockats fram och en lång
sjukhusvistelse hade varit att vänta.


Tjejer som mockar, fyller vattenhinkar, fyller höpåsar samtidigt medan en
själv har fullt sjå att utföra sysslorna var för sig.


Och skulle man någon gång erbjuda sina tjänster i stallet får man allt som
oftast höra att: " Gå en sväng med hunden - det går fortare om jag gör det
själv." Så inte är det annant än rätt att wifey får bära skulden till mitt
bristande självförtroende och den pinfärska draken på min högra biceps!!"



 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av carola - 9 mars 2011 10:09

Iaf på bloggplatsen!! Vet inte om det är själva bloggen eller min dator men det går på tok för långsamt och det gillar inte jag! Så tack å hej syns någon annanstans! ...

Av carola - 5 mars 2011 13:29

Det är en lång historia och många turer så jag kör efter orden "en bild säger mer än tusen ord" =) Hade precis kommit ner till föräldrarna i västervik och såg fram mot en lugn helg där. Då får jag samtal från stallet att Theia har ett sår på benet!...

Av carola - 3 mars 2011 23:00


  

Av carola - 3 mars 2011 22:15

Jag har inte bloggat på vääääldigt länge! Har tydligen haft en massa annat för mej. Ikväll hinner jag dock inte göra en summering av senaste tiden men imorgon tänkte jag pilla ihop en tillbakablick. Det har absolut hänt grejer =) ...

Av carola - 31 maj 2010 17:27

Vet inte vad min pålla dragit på sej?...? Kanske fotskabb eller nått? Tvättat henne i Hexocil iaf, får se vart det hamnar! Hon tappade en sko oxå men snälla snälla hovis kom till stallet på 40 minuter =)   Av allt regnande och blötande har hon ...

Ovido - Quiz & Flashcards