Direktlänk till inlägg 22 februari 2010

Stall ett,två och tre avklarade!

Av carola - 22 februari 2010 23:28

På förmiddagen åkte jag till blivande stallplatsen och vi diskuterade lite om inflyttning, skötsel och sånt. Var ju lite orolig att det inte skulle bi nått av den stallplatsen.....hörde en fågel viska att dottern inte skulle få nån kuse men det var inte sant! Även viskande fåglar hör tydligen fel =) Så allt verkar grönt där. Väntar bara på lämpligt väglag för transport!


Stall två: Allt lugnt men....A har fått ryggskott och stora grinden går inte öppna nu efter sista snön så man får gå genom lilla grinden och då blir det att traska en bit extra. Theia var mjuk och glad idag men larvig!! Skulle slå ur klamparna ur hovarna men DET var otäckt! Nåja det var bara att försöka med lilla hovkratsen, orkade inte bråka om en sån sak!


Stall tre: Farmvillestallet inbringade 1000 coins i insamlat hästhår   


Gonatt!

 
 
Stina

Stina

23 februari 2010 21:01

Får du hem Theia närmare dig iom nya stallplatsen, eller varför är det aktuellt med stallbyte om man får vara nyfiken ?

http://billiejean.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Carola

25 februari 2010 09:32

Japp hon kommer närmare hem! Hittade ingen stallplats härikring! Är väldigt öde på hästar här......skittrisst. Dom flesta har islandshästar som dom inte rider så flitigt på. Finns ett litet stall med ambitiösa ryttare i men det är fullt :(
Just nu står Theia hos svägerskan ca 3 mil bort och det är ju ohållbart i längden att hålla igång en häst så, både tid och pengar går det åt!!
Drömmen skulle ju absolut vara att dela stall med flera trevliga ryttare så man kan hjälpas åt. Nu kommer jag dela stall med en elvaåring ;) Men det kanske kommer dit fler såsmåningom!
Hojta till om huset brevid dej blir hyresledigt ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av carola - 9 mars 2011 10:09

Iaf på bloggplatsen!! Vet inte om det är själva bloggen eller min dator men det går på tok för långsamt och det gillar inte jag! Så tack å hej syns någon annanstans! ...

Av carola - 5 mars 2011 13:29

Det är en lång historia och många turer så jag kör efter orden "en bild säger mer än tusen ord" =) Hade precis kommit ner till föräldrarna i västervik och såg fram mot en lugn helg där. Då får jag samtal från stallet att Theia har ett sår på benet!...

Av carola - 3 mars 2011 23:00


  

Av carola - 3 mars 2011 22:15

Jag har inte bloggat på vääääldigt länge! Har tydligen haft en massa annat för mej. Ikväll hinner jag dock inte göra en summering av senaste tiden men imorgon tänkte jag pilla ihop en tillbakablick. Det har absolut hänt grejer =) ...

Av carola - 31 maj 2010 17:27

Vet inte vad min pålla dragit på sej?...? Kanske fotskabb eller nått? Tvättat henne i Hexocil iaf, får se vart det hamnar! Hon tappade en sko oxå men snälla snälla hovis kom till stallet på 40 minuter =)   Av allt regnande och blötande har hon ...

Ovido - Quiz & Flashcards