Alla inlägg under februari 2010

Av carola - 16 februari 2010 22:00

Tänk att hästar är sånna fantastiska terapeuter!!  A hade varit snäll och lämnat mockningen av Theias box, hon kände sej säkert inte snäll men jag tycker det är jättemysigt att mocka =) Om man nu kan kalla det för å mocka hihi Theia pluttar! Inte som andra hästar som mer liksom skiter. kanske inget att vara glad över för är man lite krass så borde det väl vara något fel med hennes mage.... Tandläkaren borde hon åka till också men det får bli efter equiterapeuten.....

Hon blir dyr lilla gumman!! Fast så brukar det väl va? Får man hästen billigt blir den dyr i slutändan iaf!


Theia och Garonne kände absolut av min unkna karma...när jag kom mot dem i hagen vek Theia av och undvek mej så jag tog Garonne istället och han fjantade sej vid grinden men gick till slut ut. Då tordes? inte Theia gå ut genom grindhålet..som blivit ganska smalt pga all snö! Garonne fånar sej när han märker att hon inte hängde med, till slut kom hon oxå. Hon gick lös efter till stallet och går några steg förbi stalldörren och då fjantar G igen!!! Hjälp hjälp min kompis tänker inte följa med    Han reser sej och gör några snygga rodeoskutt...då svor jag lite   


När dom ätit en stund tog jag ut T och borstade, kollade hovar och visst sjutton hade hon givit sej själv sår med broddarna. På insidan av benet fanns ett litet microsår, bäst å hålla koll på.

Flätade upp hennes man och gav en lätt massage, hittade en stelhet på övre delen av halsen på vänster sida. Punktbehandlade en stund men det gav inte riktigt med sej. får jobba mer nästa gång. Hennes stenhårda rumpa och lår är härligt nog ett minne blott   


Pälsglans i man och svans förståss! Jag älskar manar och svansar, långa ska di va och gnistrande vita   

Eftersom jag inte kan sköta om henne varje dag så hjälper glanset så det inte fastnar halm i svansen. Man kan inte släppa ut en häst i hagen eller rida ut om det är saker i svansen ( Noja jag fick med mej från jobbet på arabstuteriet) !

  

Inte utan min kompis!!

Av carola - 16 februari 2010 10:37

Idag är jag en enda stor BADkarma!! Det mesta och lite till har gått fel....undras vad jag ska göra för att ändra på det? Vill ju inte att hela dagen ska va så här suuur   


Får prova med att riva ner lite tapeter !

Av carola - 15 februari 2010 21:25

jag har lovat mej själv att ge det en månad iaf och då får jag ju lov att hålla det! Verkar dessutom vara svårt att hitta något bättre ställe  att hästblogga på....


Tycker dock det är lite svårhittat här på bloggplatsen. kanske jag som är trög? Jag skulle gärna vilja kunna lägga till favoritbloggar man hittat och gärna vill läsa fler gånger. kanske finns det en sådan funktion och kanske hittar jag den inom den här månaden?!


Hästan är iaf glader och har inte gjort sej illa på broddarna (pepparpeppar) ska åka dit imorn och pyssla om henne  

  

Av carola - 11 februari 2010 17:16

Hovslagaren kom idag efter en dag med snöstorm och en dag med VAB!

Det har varit en givande och ganska lång dag :) Hittade en ny hovis jag inte haft förut som är känd för att ta ganska lång tid på sej, dels är han noga och det är ju jättebra och så har han hemskt mkt att säga oxå!!

Det var som tur var väldigt spännande prat och det var väl tur det annars hade man ju svimmat å eventuellt dött  


Han tyckte inte Theias hovar var någon katastrof utan det skulle bli bra med hålväggarna! Skönt att höra :) Lite orolig har man ju varit....

Nu blev det iaf skor fram, nya fina skor. Hon skötte sej bra för att aldrig någonsin varit skodd, ho e allt snäller!

Verkade bara bak nu men det får bli skor där me när snön försvinner, allt för att skynda utläkningen av hålen. Här kommer bild på höger bak !

Och en bild på duktiga Theia och duktiga hovisen!

     

Av carola - 9 februari 2010 19:56

   Den här gången måste  hovslagaren iaf få en chans att ta sej till stallet!! Så får vi se hur kul Theia tycker att det blir med skor! Hon är 13 år och har aldrig varit skodd förut :) Återkommer imorn med bilder på nyskodda hovar hoppas jag!!

Av carola - 8 februari 2010 11:02

Om ni inte visste det så är det prickigkorv som talgoxarna sjunger  

Fåglarna verkar väldigt pigga och glad idag!!


På hästfronten händer inte mkt.....laddar för hovslagaren på onsdag. Det blev ju framflyttat eftersom förra onsdagen bjöd på så uschligt väder. Hoppas Theia sköter sej och att hovarna får godkänt!

Snart dax att förbereda hennes flytt hemåt. Ska åka till det tilltänkta stallet och kolla en extra gång att vi överens om hur saker ska skötas och hur mkt det är att göra med stall och hagar! det har inte stått hästar på gården innan men för tillfället står det 11 hästar på lösdrift där. Några hästar ska säljas och resten ska flytta vart efter men en liten russflicka blir kvar då dottern på gården har köpt den! Får väl se hur kul det blir att dela stall med en tjej på elva år!?

Hoppas Theia tar flytten med ro! Hon är ju lite nervös av sej....  

Av carola - 6 februari 2010 19:06

Kameran låg inte på hyllan....jag hittade den idag ......precis brevid däcket på bilen!!!!! Snöig och isig men iaf inte överkörd......

- Ja den jäkeln är väl döder!! Gick in med den och la den på ett varmt ställe (man är väl optimist). Åh se på f...n den funkar!!! Tur man köper grejer med kvalite   

Av carola - 6 februari 2010 10:23

Idag blir en dag av väntan. Gubben har äntligen jobbat klart i norge och är på väg hem. Det blir väl en sväng till Sörping för inhandlandet av lördagsgodis och jag roar mej oxå med en hundpromenad :)  

Ovido - Quiz & Flashcards